Ramp-it.net

Welcome, Guest

Jakarta - Bandung
(1 viewing) (1) Guest
  • Page:
  • 1

TOPIC: Jakarta - Bandung

Jakarta - Bandung 24 Dec 2012 14:52 #2078

  • MyZafira
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Posts: 1289
  • Karma: 4
Last Edit: 11 Sep 2013 17:46 by MyZafira.

Re: Jakarta - Bandung 11 Sep 2013 11:19 #2237

  • dirafum
  • OFFLINE
  • Expert Boarder
  • Posts: 100
  • Karma: 0
salam...aku lihat dalam gallery ni..hehe perjalanan dengan keretapi...
hehehe actually... aku baru je baru balik bandung...sama travel macam ko..
bandung-jakarta via keretapi..
angle masuk torowong tu... ko yang ambik sendiri ke? hehehe susah nak dapat gambar camgitu
kecuali duk kat pilot...

Re: Jakarta - Bandung 11 Sep 2013 16:34 #2238

  • dirafum
  • OFFLINE
  • Expert Boarder
  • Posts: 100
  • Karma: 0
sedikit info lah...
kepada sesiapa yang nak pi bandung ni....
mungkin myzafira banyak lagi tahu.... tapi aku sebagai amatur ni... travel pun tak guna pakej... cuma bergerak sendiri2..
masa di bandung atau jakarta.. - nak pergi mana2...tak perlu ambil supir...tapi ambik teksi yang guna meter (argo) lebih murah.
untuk pergi ke Tangkuban Perahu, perlu pandai cari pakej..teksi..ada yang rp600ribu pergi dan balik..ada yang rp500ribu.
dan perlu di ingat.. apa yang diberi tahu oleh pakej atau supir atau taksi driver tiket masuk ke dalam Tangkuban Perahu tu ialah rp250ribu setiap seorang adalah perbohongan semata2... sebenarnya tiket masuk hanyalah rp60ribu seorang... rp250ribu adalah untuk masuk ke kawasan Kawah Domas (kawah yang masih aktif) - bergantung, kalau nak pergi...tak apa..tak pergi pun tak apa...

-sekadar peringatan -
  • Page:
  • 1
Powered by KunenaAphotic II
Time to create page: 0.39 seconds